Feedback voor bedrijven

Tips voor bedrijven

Tips voor bedrijven

Feedback voor bedrijven

Dankzij feedback kunnen bedrijven ervoor zorgen dat ze hun klanten kunnen voorzien van de beste ervaring en service, zodat de klantloyaliteit en winst zal stijgen.

Voor ondernemers is het belangrijk om te weten wat klanten van hun bedrijf vinden. Dit doen ze door op diverse wijzen feedback te verzamelen. Met feedback kan er vervolgens voor gezorgd worden dat een bedrijf beter wordt en daarmee ook zal groeien en meer geld opbrengen.

Vraag naar feedback

De eenvoudigste manier om feedback te krijgen is door ernaar te vragen. Zorg ervoor dat je het juiste moment weet te vinden om de klant om feedback te vragen zodat je de klant niet direct lastig valt. Zo is tijdens het winkelen meestal niet altijd gepast en kan je beter wachten tot de klant klaar is met winkelen. Ook moet de klant zelf kunnen bepalen om uiteindelijk mee te werken aan eventuele vragen of het geven van feedback.

Digitale hulpmiddelen

Met behulp van digitale middelen kan je er op eenvoudige wijze voor zorgen dat klanten je feedback geven. Zo kan jouw bedrijf al eenvoudig beoordeeld worden via Facebook, Yelp of andere recensie websites. Met een webshop kan er bijvoorbeeld in de bevestigingsmail gevraagd worden naar feedback. Ook is het mogelijk om regelmatig een opiniepeiling zoals een enquĂȘte te houden onder de mensen die zich aangemeld hebben voor jouw nieuwsbrief.

Feedback toepassen

Vervolgens zorg je ervoor dat je de feedback gaat gebruiken. Eerst zal je alle feedback moeten filteren, zodat je alle bruikbare feedback bij elkaar verzameld hebt. Daarna moet je de feedback vergelijken. Zijn er meerdere mensen die op elkaar lijkende feedback geven? Zorg dan dat de meest voorkomende feedback op nummer 1 van jouw to-do lijst komt te staan, er is in dat geval namelijk een grotere kans zijn dat mensen die geen feedback geven het ook ervaren.

Feedback is een krachtige middel om jouw bedrijf en daarmee ook de winst te laten groeien. Wanneer je ervoor zorgt dat je het regelmatig toepast, zal ook de reputatie van jouw bedrijf groeien.

Geschreven door Spari in Tips & Tricks
Gebruik jij Spari al?   Nu gratis uitproberen!