Blijf trouw aan jouw klanten

Tips voor bedrijven

Tips voor bedrijven

Vaste klanten zijn fijn

Een vaste klant levert jouw bedrijf waarschijnlijk meer op dan een nieuwe klant. Daarom is het heel belangrijk dat jij als bedrijf ook trouw blijft aan jouw vaste klanten.

Het is voor veel mensen een gewoonte om hun inkopen te doen bij bedrijven waar ze bekend mee zijn. Voor jouw vaste klanten is bijvoorbeeld de keuze snel gemaakt om bij jou te winkelen, ze weten namelijk welke producten en kwaliteit jij levert.

Denk aan jouw klanten

Zonder klanten kan een bedrijf niet bestaan, daarom is het belangrijk om altijd aan je klanten te denken. Dit kan je doen door zo nu en dan een gesprek te te houden met jouw vaste klanten, als ze het de vorige keer bijvoorbeeld over een verbouwing hadden, kan jij bijvoorbeeld vragen of het goed is afgelopen! Op die manier bouw je een band op met je klant en zijn ze sneller bereid om bij jou terug te komen of de naam van jouw bedrijf door te vertellen.

Vraag naar feedback

Om te weten hoe je jouw bedrijf kan verbeteren, is het belangrijk om feedback te krijgen van jouw klanten. Zo nu en dan naar feedback vragen om jouw bedrijf te verbeteren kan nooit kwaad. Zo zou je bijvoorbeeld simpelweg kunnen vragen of ze konden vinden wat ze nodig hebben.

Beloon vaste klanten

Veel bedrijven belonen hun vaste klanten voor hun loyaliteit. Op die manier toon je aan je klanten dat je het waardeert dat ze bij jou blijven kopen. Daarnaast kan je, wanneer je gebruik maakt van de juiste beloon middelen, ook nog eens zeer handige feedback inwinnen waarmee je jouw bedrijf nog meer kan verbeteren.

De bekende term 'Klant is koning' is niet voor niets zo populair. Iedere klant is een soort ambassadeur voor jouw bedrijf, zorg er dus voor dat je jouw klanten laat merken dat je hun waardeert en niet vergeet!

Geschreven door Spari in Tips & Tricks
Gebruik jij Spari al?   Nu gratis uitproberen!